Koi a jeseteři

13.06.2015 19:32

Po delším váhání jsem do nádrže s Koi nasadil i několik odrostlých jeseterů a hned v prvních dnech se objevil problém při krmení. Jako první krmím kapry plovoucími granulemi, v zápětí na jiné místo předkládám potápivé granule pro jesetery. Koi se naučili ignorovat plovoucí krmivo a čekají na krmivo pro jesetery. Dokonce jsem na vlastní oči viděl, jak se kapr potopil na krmné místo jeseterů, vyplivnul kapří granule, které vyplavaly na hladinu, a pustil se do granulí společně s jesetery. Ve snaze jesetery nakrmit jsem zvýšil krmnou dávku pro jesetery, což se ukázalo jako nevhodné řešení. Druhý den ráno Koi vykazovali známky nouzového dýchání a na dně nádrže jsem objevil dva jesetery a jednu vyzu "břichem" vzhůru. Jeseteři ještě dýchali, proto jsem ihned odkalil vortex a začal do nádrže napouštět čistou vodu. Vzpomněl jsem si na teorii, co dělat v případě podezření na autointoxikaci ryb a do nádrže jsem nasypal sůl v množství 1kg/m3. Zhruba po hodině oživování se jeseteři vzpamatovali. Pro jistotu jsem ještě přidal další sůl až na hodnotu 2kg/m3. Všechny ryby se mi naštěstí podařilo zachránit. Od té doby si při krmení dávám pozor, abych nepřekrmoval.